ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام چیست ؟

ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام چیست؟

بخش اول : ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام چیست ؟

ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام چیست ؟ : ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام فقط در صورتی به شما نشان داده می شوندکه پیج خود را به حالت business profile تغییر داده باشید. در پایان ، درباره ی تاثیر ریچ و ایمپرشن در پیج اینستاگرام تجاری صحبت کرده ایم. با مقاله ای دیگر از بخش اینستاگرام بلاگ وب روشن همراه باشید.

بخش دوم : ریچ (Reach) یعنی چه؟

ریچ یعنی تعداد اکانت هایی که پست یا استوری شما را مشاهده کرده اند.

اگر ریچ را در لغت معنی کرده باشید به معنای رسیدن است. اما این معنی چندان کاربردی برای ما محسوب نمی شود. ریچ را می توان معادل بازدید کنندگان در نظر گرفت. اگر به قسمت insight پست های خود نگاهی کرده باشید. متوجه خواهید شد که عددی را برای شما نشان می دهد. فرض کنید عدد نمایش داده شده 800 می باشد. این مقدار به این معناست که 800 اکانت (نفر) پست شما را دیده اند.

البته باید توجه کنید که تعداد دفعات بازدید تاثیری در مقدار این عدد ندارد. یعنی اگر کاربر شما 6 بار این پست شما را تماشا کرده باشند تنها یک عدد به مقدار ریچ اضافه شده است. افراد بازدید کننده می توانند از راه های مختلف مانند هشتگ، استوری کردن، لوکیشن، اکسپلور و … به پست شما رسیده باشند و آن را بازدید کرده باشند.

بخش سوم : ایمپرشن (Impression) یعنی چه؟

ایمپرشن چیست ؟ ایمپرشن به تعداد دفعاتی که پست یا استوری شما مشاهده شده است میگویند.

ایمپرشن در لغت به معنای احساس و عقیده ترجمه شده است. اما این معنی در این قسمت برای ما مفهوم درستی را ندارد. درست است که ایمپرشن را به معنای بازدید ترجمه کنیم.

اگر قسمت insight خود را چک کرده باشید عددی به عنوان ایمپرشن به شما نمایش خواهد داده شد. این مقدار ممکن است با ریچ شما یکسان نباشد. به این دلیل که شاید مخاطبی پست یا استوری شما را چندین بار دیده باشد. به طور مثال ممکن است مقدار ایمپرشن عدد 800 را نشان بدهد. در واقع این عدد به معنای تعداد بازدید از پست یا استوری شما می باشد. اگر یک اکانت پست شما را n بار مشاهده کند n مقدار به تعداد ایمپرشن اضافه خواهد شد.

بخش چهارم : تفاوت ریچ و ایمپرشن چیست؟

مثال : تعداد ریچ یک پست شما 6 عدد و ایمپرشن شما عدد 16 را نمایش می دهد. این یعنی، شش تا از فالوور های شما، پست شما را دیده اند و در عین برخی از فالوور های شما چندین بار پست شما را دیدند، مثلا علی 6 بار ، حسن 8 بار و محمد 2 بار پست شما را دیده اند پس یعنی تعداد ایمپرشن شما 16 است.

پس در شمارش تعداد ریچ، هر بار که کاربری پست شما را ببیند، هنوز هم ۱ ریچ حساب میشود. در شمارش تعداد ایمپرشن هر بار که پست شما دیده شود، یک ایمپرشن حساب میشود.

یک فالوور پیج ما ۱۰ بار پیج ما را ببیند، ۱ ریچ حساب میشود و ۱۰ ایمپرشن.

حسن پست شما را استوری میکند، ۱۰ نفر از روی استوری حسن پست شما را می‌بینند. به تعداد ایمپرشن ۱۰ عدد اضافه میشود، اما ریچ هنوز ۱ هست. اگر ۱۰ اکانت روی پست شما بر روی استوری حسن کلیک کنند و از پیج شما، پست شما را ببینند، به تعداد ریچ ۱۰ عدد اضافه می‌شود.

حسین پست شما را برای دوستان خود به اشتراک می‌گذارد. هر کاربری که روی پست کلیک کند و پست را بازدید کند، ۱ ریچ به آمار اضافه می شود.

یادتون نره که معنای ریچ با ایمپرشن کامل متفاوت است.

بخش پنجم : اهمیت دیدن آمار ریچ و ایمپرشن چیست؟

هر کدام از آمار ها دید نسبی نسبت به کاربران می دهند. که با توجه به این نکات، می توانیم محتوا پیج خود را به سمت علاقه مخاطبان سوق دهیم و بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشیم. برای مثال، با توجه به میانگین سنی کاربران پیج؛ اگر کاربران جوان و نوجوان پیج زیادتر باشد، میتوانیم برنامه ریزی خود را برای جذب حداکثری شان انجام داده و محتوای مورد علاقه رده سنی جوان تولید کنیم. و خیلی اعمال مناسب دیگر برای جذب مخاطب.

ریچ و ایمپرشن اجزای خیلی مهمی از بخش آمار های اینستاگرام هستند. بر اساس تفاوت این دو داده، میتوانیم تصمیم گیری کنیم.

توجه داشته باشید برای هر کسب و کاری، نحوه تصمیم گیری متفاوت خواهد بود. برای مثال، پیجی با محتوای طنز و سرگرم کننده، احتمال دارد تفاوت ریچ و ایمپرشن بالایی داشته باشد. به این صورت که هرکدام از کاربران، چندین بار محتوای پیج را مرور می کنند. و از آن لذت می برند.

یا در پیج فروشگاهی مانند فروشگاه لباس؛ معمولا کاربران جنس مورد نظر را چندین بار بازدید می کنند. یا برای دوستانشان برای نظر خواهی میفرستند. پس در این شرایط نیز تعداد ایمپرشن از تعداد ریچ بسیار بیشتر خواهد بود. آموزش : ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام چیست؟

 

جمع‌بندی

در این مقاله شما یاد گرفتید ریچ و ایمپرشن چیست و تفاوت آنها در چیست و فواید آن برای پیج شما چیست.

امیدوارم از این آموزشمون خوشتون اومده باشه 🙂

همچنان شما میتوانید از سایت ما برای خرید فالوور اینستاگرام ، سفارش فالوور ، سفارش لایک و ….. استفاده نمایید

خدمات ایستاگرام

2 دیدگاه برای “ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *